СтоЛица

бр. 15/2020: Георги Гроздев, Вирус или Вълк от предсветовете?

бр. 02/2020: Георги Гроздев, Приключения с романите на майстора класик Генчо Стоев

бр. 35/2019: Галина Георгиева, Петото издание на фестивала „Синелибри“; Гергана Рачева, Латиноамериканската Евридика

бр. 25/2019: Иван П. Петров, Изстъпвайки от сцената; Снежина Петрова, Корабният дневник на Медея

бр. 22/2019: Георги Гроздев, „Случаят Джем“ и Родос

бр. 18/2019: „Иначе последната дума остава за лъжата…“ (Анкета за книгата на Иван Костов „Свидетелства за прехода“), въпросите зададе Георги Гочев
бр. 7/2019: Как да напишем история на настоящето ( Разговор с Вера Млечевска); Професор Валентин Колев на 70 години

бр. 1/2019: В търсене на Рада Букова

бр. 40/2018: Вторият носител на наградата за хуманитаристика „Богдан Богданов“ е проф. Михаил Неделчев

бр. 39/2018: Киномания предвещава Smart Коледа
бр. 33/2018: За личното и личностите в литературната история (Разговор на Катя Станева с Инна Пелева)

бр. 31/2018: Пламен Дойнов, Слово за „Седем“

бр. 26/2018: Кирил Попов, Реализъм и иносказание (Сто години Найден Петков)

бр. 24/2018: За литературата, града и паметта (Разговор с режисьорката Екатерина Минкова и писателката Тодора Радева за документалния филм „Литературните места на София“)

бр. 22/2018: Санктпетербургският международен книжен салон. Що за форум е това? (Разговор с Красимир Лозанов, търговски директор на ИК „Жанет 45“)

бр. 20/2018: Градът като скрит буквар (Разговор с Тодора Радева)

бр. 16/2018: Дали можем да създадем култура на солидарността (Разговор с Кшищоф Чижевски)

бр. 14/2018: Франческа Земярска, Културните разломи оформят пространството за изкуство

бр. 12/2018: Галина Георгиева, За тялото на Ага и душата пълна с (не)любов; Новото българско кино ни отсрамва пред света, но иска грижи и вкъщи (Божидар Манов за критиката и за 22-ия София Филм Фест)

бр. 10/2018: Десислава Милева, „Щом е изкуство, всичко е позволено“. Среща с Вальо Ченков

бр. 8/2018: Разговор за видеоизкуството, публиката и пазара на изкуство с куратора и създател на платформата „Videoart at Midnight” Олаф Щюбер

бр. 6/2018: Антоанета Алипиева, Въпросите и преплитанията в романа „Хавра“

бр. 4/2018: Стефка Цанева, Места на удоволствието / Обобщаваща изложба на проекта „Мултиполис – образите на града“ 

бр. 2/2018: Огнян Касабов, „Александрия II“: книга разговор върху хуманитарното знание

бр. 40/2017: „Геопоетики“ от Михаил Неделчев – между миналото и съвременността

бр. 36/2017: Робърт Маккръм, Моят приятел Казуо Ишигуро: „Артист без голямо его, верен на своите убеждения”

бр. 32/2017: Кризата на вкуса е майката на всички кризи (Разговор на Соня Андонова, преводач на Чарлз Симич, Данило Киш и Светислав Басара, с Гойко Божович, главен редактор на сръбското издателство „Архипелаг“)

бр. 26/2017: Красимир Христакиев, Малките държави на любовта на Томаш Вашилевски

бр. 24/2017: Цветомира Пашова, Софийски форум за превода 2017. Ускоряване на литературните връзки между Балканите и Арабския свят

бр. 22/2017: Ани Бурова, Култури в диалог ( Разговор с Катерина Хуртаева, директор на Чешкия център в София)

бр. 20/2017: Георги Гочев, Но лов за думи (Разговор с драматурга Боян Папазов)

бр. 18/2017: Агнешка Адамович-Пошпех, Пътешествия с Конрад
бр. 14/2017: Веселина Сариева, Всичко е в реда на нещата в Landscapes and Lifestyles
бр. 12/2017: Велин Белев, Анри Корбен – „скритият имам“ на западната философия

бр. 8/2017: Пламен Антов, Любов, подслон, храна, вода, покаяние
бр. 6/2017: Устойчивите процеси са резултат винаги на общи усилия (Разговор на Ани Бурова с Владия Михайлова, културолог и куратор в галерия „Васка Емануилова” – филиал на СГХГ)

бр. 4/2017: Петя Хайнрих, „Клаустрофобии“ от Николай Грозни и разпукващата се кора на езика и мястото

бр. 2/2017: Антоанета Алипиева, Владимир Василев – щрихи към портрета му

 

[2016]

бр. 42/2016: Галина Георгиева, „Киномания” 2016. За 30-и пореден път; Празник на литературата ( Разговор с Тодора Радева, програмен директор на Софийския международен литературен фестивал)

бр. 40/2016: Дом в рока (Разговор с Методи Методиев“)

бр. 37/2016: Едни влизат, някои изчезват, други преминават, трети се завръщат (За свободната арт сцена в София)

бр. 36/2016: Науката и културата не са петото колело на колата (Разговор с директора на Полския институт в София Ярослав Годун)

бр. 35/2016: Маргрета Григорова, Гедройч и Херлинг-Груджински – благородна дружба, рицарска раздяла

бр. 34/2016: За въображението на градовете (Разговор с Цвета Андреева); За каузата на четенето (Разговор с Александра Генова от „Сдружение за градски читални”)

бр. 30/2016: Михаил Неделчев, Нашият маг на преводимостта; Мая Кисьова, Познатият-непознат Том Филипс
бр. 28/2016: Валентин Славеев, Бъдещето идва достатъчно бързо

бр. 26/2016: Полският институт за национална памет (Разговор с Йежи Ейслер)

бр. 24/2016: Обратът на дада (Интервю с проф. Ален Вание)

бр. 22/2016: Добрата литература е въпрос на език (Разговор с Ана Митгуч)

бр. 20/2016: Галина Георгиева, Пролуката, отворена някога от Фасбиндер, днес е път за нови поколения (Проф. Мая Димитрова за киното на Райнер Вернер Фасбиндер) Галина Георгиева, И да се събуди, когато гадостта свърши (разговор с Цветодар Марков, режисьор на филма „Докато Ая спеше”)

бр. 17-18/2016: Радостина Ретрова, Живеем във време на постоянни новости (Разговор с Яцек Копчински)

бр. 15/2016: Лилия Трифонова, Сцената като пространство на чудесата (разговор с режисьорката Анастасия Събева)

бр. 13/2016: Весела Генова, Спасителят и пеперудата

бр. 11/2016: Галина Георгиева, 20 години София филм фест (Разговор с Мира Сталева, заместник-директор на фестивала) Галина Георгиева, Вглеждането в човека до теб е велика възможност да опознаеш себе си (Разговор със Светла Цоцоркова, режисьор на филма „Жажда”)За автентичното кино (Разговор с Иглика Трифонова, режисьор на филма „Прокурорът, адвокатът, бащата и неговият син”)

бр. 9/2016: Галина Калчева, Разговор с Иван Димитров за новия му роман „Софийски дует“ и изкуството, което се нуждае от решения

бр. 7/2016: Морис Фадел, „Стихове“ от Константин Павлов и шпионският роман
(Бележки за края на българския поетически кано)

бр. 5/2016: Чавдар Парушев, Няколко думи с Пиер Мейлак

бр. 3/2016: Мария Ландова, Децата и градът през зимата

бр. 1/2016: Полската драматургия: реактивиране (Разговор с Яцек Копчински)

◊ ◊ ◊

бр. 36/2015: Мария Ландова, Кристо в София!

бр. 34/2015: Чавдар Парушев, Орлов мост и „Орлов мост“ на Владимир Зарев

бр. 33/2015: Борислав Гърдев, „Мир на страха ни“

бр. 32/2015: Чавдар Парушев, Литературна сцена „Перото“
бр. 31/2015: Богдана Паскалева, Актьорът и неговата сянка („Малдорор“ – моноспектакъл на Леонид Йовчев по „Песните на Малдорор“ от Лотреамон; сценична версия и режисура: Ани Васева)
бр. 30: 2015: Чавдар Парушев, По „Алеята на книгата“

бр. 28/2015: Чавдар Парушев, Перформатив „до дъно“, или за една отминала софийска изложба; Ани Бурова, Днешното изкуство – невероятно разслоение на случки и събития (Разговор с Мария Василева, главен уредник на Софийска градска художествена галерия)

бр. 27/2015: Чавдар Парушев, Ще станат ли писателските работилници новият риалити хит?

бр. 26/2015: Мая Ангелова, За първата у нас антология на шведската поезия

бр. 25/2015: Чавдар Парушев, Повторно учредяване на Клуба на българските писателки

бр. 24/2015: Поезията е повод за размисъл над живота (Разговор с Мажанна Келар)

бр. 23/2015: Диана Попова, Градската среда е жизнената ни среда

бр. 22/2015: Митко Новков, Аскеер 25

бр. 21/2015: Чавдар Парушев: Европейската „Нощ на литературата” 2015

 бр. 20/2015: Роберт Пясковски: Изграждаме едно отворено общество, способно да се самонаблюдава II част

бр. 19/2015: Роберт Пясковски: Изграждаме едно отворено общество, способно да се самонаблюдава I част
бр. 18/2015: Място на памет и пространство за гражданско образование (Разговор с Александра Карковска от Музея за история на полските евреи)
бр. 17/2015: Демна Димитрова, Разглобено време
бр. 16/2015: За студентските протести, литературата и духа на едно поколение (Разговор с писателя и изкуствоведа Милета Проданович)

◊ ◊ ◊

бр. 41/2013: Литературата премахва граници в мисленето (Разговор с Тодора Радева, програмен директор на асоциация „Българска книга” и главен организатор на Софийски международен литературен фестивал 2013 г.)

бр. 39/2013: „Аз усетих правилото за „магическите 3“: Един успех не е достатъчен, два не са, но след три поредни успеха вратите се отварят…“ (Разговор  с ЖАНА КАРАИВАНОВА)

бр. 37/2013: Киномания, или да тръгнеш от киното, което да показваш на приятелите си (Разговор с Владо Трифонов, програматор на „Киномания” )

бр. 35/2013: Трябва да бъдеш на своето място (Разговор с писателя Анджей Сташук); Очарованието на читателската аудитория се състои в това, че е много разнородна (Разговор с писателя Кшищоф Варга); Пространствата на общността (Мексиканският романист Хуан Пабло Вилялобос ); Нуждая се от непознатите по улицата (Израелският писател Етгар Керет за своите градове)

бр. 33/2013: През документа, през истинското (Разговор на Белослава Димитрова със Здравко Григоров)
бр. 30-31/2013: „Пръски поезия” в метрото – за значимостта на междинното стъпало (Разговор със Зорница Китинска); Рафаело
в София
бр. 28/2013: „Кварт фест“ – по-малкият брат на „София диша“ (Разговор със Суни Данаджъ)

бр. 27/2013: Културата трябва да достигне до всички (Разговор с Костанца Иванова, старши експерт в Дирекция „Европейски проекти и програми“ на Столична община); Фестивалите са мрежа за контакти (Разговор с Мария Василева, критик, куратор, главен уредник на СГХГ,  основател на Института за съвременно изкуство – София)
бр. 26/2013: Столица на културата като процес (Разговор с Юрий Вълковски, директор на Фондация за градски проекти и изследвания)
бр. 25/2013: Поезията като изкуство, което осъществява връзка с всички останали (Разговор с Ясен Атанасов, артистичен директор на фестивала „София: Поетики”); Градът има много значения и може да бъде сравнен със сложно, но интересно написана книга (Разговор с Юрий Андрухович)

бр. 23/2013 Близо, по-близо, заедно (Разговор с Мариана Асенова)

бр. 21/2013: Литературна екосистема, в която всеки се чувства по-силен, оценен и умен (Разговор с Милена Делева); Галина Калчева – СтолицаЛитература 2013
(Ричард Русо и Владислав Тодоров за писането на кино)
бр. 19/2013: Припомняне на историята през изкуството (Разговор с Георги Тенев)

бр. 17/2013: Кино от края на лятото до началото на пролетта (Интервю  със Стефан Китанов – Кита)

бр. 22/2014: Озарените сенки на писателите слизат в метрото (Галина Калчева)

бр. 23/2014: Капаните пред демокрацията. Русия, Украйна, корупция (Акценти от „Капаните пред демокрацията. Русия, Украйна, корупция“, публична
дискусия между Адам Михник и Иван Кръстев, проведена в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ съвместно с Полския институт в София)

бр. 24/2014: Апаратът“, който работи в главите ни (Носителят на наградата Роман на годината 2014  на НДФ „13 века България“

Васил Георгиев за романа си „Апарат“, за героите, за антиконсумеризма и други платформи)

бр. 25/2014: Райна Гаврилова: Мисля, че сме жаби във ведро с мляко

бр. 26/2014: Европейска столица на културата 2019 – италианските кандидатури

бр. 27/2014: Победителят в София: Поетики 2014 Августин Господинов;Проект „РЕ>ЛА>КС“ (Галина Калчева)

бр. 28/2014: Честит празник, София! (Разговор с Ерина Кръстева, главен експерт Връзки с обществеността в Музея за история на София)

бр. 29/2014: Микеланджело за пръв път в България (Галина Калчева)

бр. 30/2014: Мо Йен – нобеловият лауреат, за когото казват, че е автор на „халюциногенен реализъм”, гостува в България (Галина Калчева)

бр. 31/2014: Кънчев (Пламен Антов)

бр. 32/2014: Разговор с Анджей Франашек, биограф и сценарист на филм за живота на Чеслав Милош

бр. 33/2014: Разговор с проф. Ирена Груджинска-Грос около българското издание на книгата й „Милош и Бродски. Магнитното поле“

бр. 34/2014: 25 години свободна България. Време е да се сложи край на мълчанието (Галина Калчева)

бр. 35/2014: Къси разкази за града и обичта (Галина Калчева)

 

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s