бр. 18/2020: Франческа Земярска, Декамерон на помощ
бр. 27/2019: Владимир Донев, По следите на уловеното време
бр. 25/2019: Савина Петкова, Една любовна история
бр. 17/2019: От модел към идея и от идея към модел (Разговор с Кирил Станоев), Разговора водят Франческа Земярска и Камелия Спасова
бр. 16/2019: Оливър Бъркман, Харуки Мураками: „Трябва да минеш през мрака, за да стигнеш до светлината”
бр. 11/2019: Вяра Калфина, Панорамна снимка на преводачеството
бр. 5/2019: Савина Петкова, Трийсет (2019): Близо до живота, а не до филма
бр. 2/2019: Михаил Неделчев, Сюжетите на любовта и на любовното в лириката на Багряна
бр. 39/2018: Яница Радева, За новите антологични мемоари на Иван Теофилов ; Мария Русева, Животът „след бягството“
бр. 38/2018: Пламен Дойнов, Как е възможна частна литературна история?
бр. 32:/2018: Рая Заимова, Преплетени истории
бр. 30/2018: Яница Радева, За видовете памет и за новия роман на Здравка Евтимова „Зелените очи на вятъра“
бр. 25/2018: Джузи Гати, Скритата литература в „най-красивите писма на ХХ век“: Итало Калвино и Елса де’ Джорджи
бр. 21/2018: Владимир Донев, Романът пред загадката на Сфинкса
бр. 19/2018: Дейвид Мичъл разговаря с Дейвид Пийс: Забавям темпото. Не мога да повярвам, че съм публикувал осем книги за 10 години
бр. 17/2018: Петима по три минути (Стенограма на градското представяне на стихосбирката „Доказани теории, окончателни експерименти“ на Йордан Ефтимов)
бр. 7/2018: Аксиния Михайлова, Във вертикалния свят на дървесата
бр. 5/2018: Светлана Стойчева, Романът „Грохот“ на Силвия Томова: исторически, есеистичен, носталгичен, човешки
бр. 3/2018: Петя Ханрих, Ситнеж, или за „Мрамор“ на Сесар Айра
бр. 41/2017: Димитър Рахталиев, Вълшебствата на Маргарит Минков
бр. 39/2017: Владимир Донев, Литературните мостове на Балканите
бр. 37/2017: Димитър Камбуров, Четвъртата височина (след прочита на „Чамкория” от Милен Русков)
бр. 35/2017: Мариана Тодорова, Николай Кънчев. Опит за портрет
бр. 33/2017: Катя Станева, Овластяване на читателя [ Бойко Пенчев, „Спорните наследства“]
бр. 31/2017: Франческа Земярска, От бунта на чакането до поезията на празното
бр. 27/2017: Бойко Пенчев, Гнозисът и властта (Милен Русков, „Чамкория”, ИК „Жанет 45”, 2017 )
бр. 25/2017: Маргрета Григорова, Полска книга за срещите с Юда в българската литература през ХХ и XXI век
бр. 23/2017: Десислава Узунова, В очакване на (не)възможното завръщане… ; Пламен Дойнов, Чистката в СБП: 1944
бр. 21/2017: Кирил Попов, Стилуетен поглед върху летописен роман
бр. 19/2017: Антон Стайков, Свобода Цекова, „Отклонения“ на Нилс Нова – концептуалните роли на един визуален артист
бр. 17/2017: Георги Гроздев, Всеки в своя лабиринт (Лу Ней, „Милост”); Непотребният магьосник (Светлана Стойчева „Боян Магесника – изследване на литературния мит”)
бр. 16/2017: Лайънъл Шривър, Антиутопия в съседната стая
бр. 15/2017: Пламен Антов, Женският роман: игра на дама, или кой може да разкаже розите наум
бр. 13/2017: Венцеслав Шолце, За един усъмняващ се текст. „Дайни” на Калоян Праматаров
бр. 10/2017: Елена Динева, Тялото на майка ми; Антоанета Робова, Самира Негруш за уханието на жасмин и поезията на смисъла
бр. 7/2017: Митко Новков, Постмодернизмът като голям разказ (Пламен Антов, „Българският постмодернизъм XXI – XIX в. Към философията на българската литература)
бр. 5/2017: Панайот Карагьозов, Като две капки вода, или обилен дъжд?
бр. 3/2017: Митко Новков, Поезия Любов
бр. 1/2017: Весела Коева, Геният в сянка; Илияна Делева, За живота след смъртта и за поезията
◊ ◊ ◊
[2016]
бр. 41/2016: Калин Михайлов, За почитта към Учителите и отвъд нея: „руските беседи” на Емил Димитров
бр. 39/2016: Леа Коен, Ленард Коен, „Свещеното чудовище“ на меланхолията
бр. 38/2016: Отнейде Той над всичко бди … (Марин Георгиев и стихосбирката му „Ни Бог, ни дявол”)
бр. 33/2016: Амелия Личева, Едит Пиаф на френската литература; Нели Лишковска, Повест за страха и силата / въпреки него
бр. 31/2016: Прага: парчета строшено стъкло (разгавар с Януш Рудницки )
бр. 29/2016: За „Майките“ на Теодора Димова
бр. 27/2016: Иван Драгоев, Философия по шамански
бр. 23/2016: Владимир Донев, Яворов и другите
бр. 21/2016: Ани Бурова, За превода и упоритостта на преводача (Разговор с Магдалена Питлак)
бр. 19/2016: Мария Ландова, Между горното и долното небе
бр. 16/2016: Маргарит Жеков, Портрет на Йордан Ковачев от Нягул Станчев
бр. 14/2016: Мая Кисьова, Фонтанът на желанията
бр. 12/2016: Мария Калинова, Между заявяването и концептуализирането (Разговор с Калин Михайлов за новата антология на българска християнска лирика)
бр. 10/2016: Иван Теофилов, Връщане към Албион...
бр. 8/2016: Дария Карапеткова, От височината на небето; Стефано Бартедзаги, Еко и неговите лекции по семиотика, в които се интерпретираше всичко. Включително и смъртта
бр. 6/2016: Антония Господинова, Ако светът не беше лудница…; Юлия Ал-Хаким, Дневник на смъртта по Христо Карастоянов
бр. 4/2016: Бисера Дакова, Маските на Яворов – сенки и озарения
бр. 2/2016: Марин Георгиев, Догонване на недогонимото
Рубриката се поддържа с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“
бр. 17/2015: Богдана Паскалева, Една неслучайна история
бр. 15/2015: Юлиян Табаков: Много ме вълнува старостта; Фарук Шехич: Ако питаха мен, щях да забраня мъдрите мисли
бр. 13/2015: Амелия Личева, Реабилитация на критиката; Яница Радева, Разомагьосване на света според Валери Валериев
бр. 11/2015: Антония Велкова-Гайдаржиева, Сезоните на Петър Алипиев
бр. 9/2015: Божидар Кунчев, Болката на хуманиста
бр. 7/2015: Красимир Христакиев, Американският сериал, тълкуван като масово изкуство:
случаят Boardwalk Еmpire
бр. 3/2015: Антоанета Попова: Mного повече от христоматия
бр. 1/2015: Иван Теофилов, Балканският човек
бр. 40/2014: За миналото трябва да се говори без страх и клишета, с респект към истината (Разговор с писателката Весела Ляхова)
бр. 32/2014: Мариана Тодорова, Изговаряне на автентичността
бр. 30/2014: Бойка Илиева, Мост, врата, кръстопът и ъгъл: Балканите като участ
бр. 29/2014: Галя Кларикова, Индийски полъх на българска почва
бр. 25/2014: Елка Димитрова, Около поетиката на несъмненото (по „Северна тетрадка“ на Марин Бодаков)
бр. 24/2014: Митко Новков, Пред „При входа на морето“ с цитати, опорни точки и въпроси • Калин Янакиев, Думи на за романа „При входа на морето”
бр. 10/2014: Ивайло Иванов, Няколко поколения дъх• Кирил Попов, Достоверен, точен, безкомпромисен• Анжела Димчева, Късият разказ – кадър между илюзия и действителност
бр. 9/2014: Митко Новков, Сбогом, ХХ век • Венцеслав Шолце, Индивид, игра, интертекст
бр. 7/2014: Надежда Стоянова, „Сърцето“ на Багряна • Амелия Личева, Ясмина Реза в схватка с романовия жанр
бр. 3/2014: Едвин Сугарев, Екстремните метафори на плътта (Яна Пункина, „Частите на тялото“)
бр. 1/2014: Кристиян Енчев, Стриктура и илюстриктура (Едно възможно отклонение от „Отклонения. Опити върху Жак Дерида“)
бр. 42/2013: Миряна Янакиева, Лунното преображение на Беняминовия разказвач (За книгата на Георги Господинов „И всичко стана луна”)
бр. 40/2013: Миряна Янакиева, Как действа литературата?
бр. 38/2013: Владимир Игнатов, Застрашеност в лагера на демокрацията
бр. 36/2013: – Пламен Шуликов, За море, любов и още нещо,или за плажната кардиология на Йордан Ефтимов
бр. 34/2013 – Никола Маринов, Алтернатива, която пленява и окото, и ума
бр. 32/2013 – Румен Шивачев, Нещо става с модернизма
бр. 29/2013 – Ирина Канушева, „Да живее кралицата“ от Борис Роканов; Яница Радева, Погледът и неговата митология – за новата книга на Иван Теофилов
бр. 26/2013 – Весела Генова, Българското образование като машина за бръснене?
бр. 24/2013 – Лиляна Табакова, Льоса- един непопулист
бр. 22/2013 – Митко Новков, (Чавдар) Ценов, пет индиго
бр. 20/2013 – Антоанета Алипиева, Женското в лириката ни от ХХI век. Абсорбираните гласове на традицията
бр. 18/2013 – Магдалена Костова-Панайотова, Quo vadis, модерни консуматоре?; Чавдар Парушев,
В маргиналията на Бекет
бр. 16/2013 – Кирил Попов, Единство на противоположни семи в поетичния жанр на Малина Томова
бр. 14/2013 – Пламен Антов [Емил Димитров. „Памет, юбилей, канон. Увод в социологията на българската литература”. Изток-Запад, 2013]