На фокус

 

бр. 18/2020: Франческа Земярска, Декамерон на помощ

 

бр. 27/2019: Владимир Донев, По следите на уловеното време
бр. 25/2019: Савина Петкова, Една любовна история

бр. 17/2019: От модел към идея и от идея към модел (Разговор с Кирил Станоев), Разговора водят Франческа Земярска и Камелия Спасова

бр. 16/2019: Оливър Бъркман, Харуки Мураками: „Трябва да минеш през мрака, за да стигнеш до светлината”

бр. 11/2019: Вяра Калфина, Панорамна снимка на преводачеството 

бр. 5/2019: Савина Петкова, Трийсет (2019): Близо до живота, а не до филма

бр. 2/2019: Михаил Неделчев, Сюжетите на любовта и на любовното в лириката на Багряна

бр. 39/2018: Яница Радева, За новите антологични мемоари на Иван Теофилов ; Мария Русева, Животът „след бягството“
бр. 38/2018: Пламен Дойнов, Как е възможна частна литературна история?

бр. 32:/2018: Рая Заимова, Преплетени истории

бр. 30/2018: Яница Радева, За видовете памет и за новия роман на Здравка Евтимова „Зелените очи на вятъра“

бр. 25/2018: Джузи Гати, Скритата литература в „най-красивите писма на ХХ век“: Итало Калвино и Елса де’ Джорджи

бр. 21/2018: Владимир Донев, Романът пред загадката на Сфинкса

бр. 19/2018: Дейвид Мичъл разговаря с Дейвид Пийс: Забавям темпото. Не мога да повярвам, че съм публикувал осем книги за 10 години

бр. 17/2018: Петима по три минути (Стенограма на градското представяне на стихосбирката „Доказани теории, окончателни експерименти“ на Йордан Ефтимов)

бр. 7/2018: Аксиния Михайлова, Във вертикалния свят на дървесата

бр. 5/2018: Светлана Стойчева, Романът „Грохот“ на Силвия Томова: исторически, есеистичен, носталгичен, човешки

бр. 3/2018: Петя Ханрих, Ситнеж, или за „Мрамор“ на Сесар Айра

бр. 41/2017: Димитър Рахталиев, Вълшебствата на Маргарит Минков

бр. 39/2017: Владимир Донев, Литературните мостове на Балканите

бр. 37/2017: Димитър Камбуров, Четвъртата височина (след прочита на „Чамкория” от Милен Русков)

бр. 35/2017: Мариана Тодорова, Николай Кънчев. Опит за портрет

бр. 33/2017: Катя Станева, Овластяване на читателя [ Бойко Пенчев, „Спорните наследства“]

бр. 31/2017: Франческа Земярска, От бунта на чакането до поезията на празното

бр. 27/2017: Бойко Пенчев, Гнозисът и властта (Милен Русков, „Чамкория”, ИК „Жанет 45”, 2017 )

бр. 25/2017: Маргрета Григорова, Полска книга за срещите с Юда в българската литература през ХХ и XXI век 

бр. 23/2017: Десислава Узунова, В очакване на (не)възможното завръщане… ; Пламен Дойнов, Чистката в СБП: 1944

бр. 21/2017: Кирил Попов, Стилуетен поглед върху летописен роман

бр. 19/2017: Антон Стайков, Свобода Цекова, „Отклонения“ на Нилс Нова – концептуалните роли на един визуален артист

бр. 17/2017: Георги Гроздев, Всеки в своя лабиринт (Лу Ней, „Милост”); Непотребният магьосник (Светлана Стойчева „Боян Магесника – изследване на литературния мит”)

бр. 16/2017: Лайънъл Шривър, Антиутопия в съседната стая
бр. 15/2017: Пламен Антов, Женският роман: игра на дама, или кой може да разкаже розите наум

бр. 13/2017: Венцеслав Шолце, За един усъмняващ се текст. „Дайни” на Калоян Праматаров
бр. 10/2017: Елена Динева, Тялото на майка ми;  Антоанета Робова, Самира Негруш за уханието на жасмин и поезията на смисъла

бр. 7/2017: Митко Новков, Постмодернизмът като голям разказ (Пламен Антов, „Българският постмодернизъм XXI – XIX в. Към философията на българската литература)
бр. 5/2017: Панайот Карагьозов, Като две капки вода, или обилен дъжд?

бр. 3/2017: Митко Новков, Поезия Любов

бр. 1/2017: Весела Коева, Геният в сянка; Илияна Делева, За живота след смъртта и за поезията

◊ ◊ ◊

[2016]

бр. 41/2016: Калин Михайлов, За почитта към Учителите и отвъд нея: „руските беседи” на Емил Димитров

бр. 39/2016: Леа Коен,  Ленард Коен, „Свещеното чудовище“ на меланхолията

бр. 38/2016:  Отнейде Той над всичко бди … (Марин Георгиев и стихосбирката му „Ни Бог, ни дявол”)

бр. 33/2016: Амелия Личева, Едит Пиаф на френската литература; Нели Лишковска, Повест за страха и силата / въпреки него

бр. 31/2016: Прага: парчета строшено стъкло (разгавар с Януш Рудницки )

бр. 29/2016: За „Майките“ на Теодора Димова
бр. 27/2016: Иван Драгоев, Философия по шамански
бр. 23/2016: Владимир Донев, Яворов и другите

бр. 21/2016: Ани Бурова, За превода и упоритостта на преводача (Разговор с Магдалена Питлак)

бр. 19/2016: Мария Ландова, Между горното и долното небе

бр. 16/2016: Маргарит Жеков, Портрет на Йордан Ковачев от Нягул Станчев

бр. 14/2016: Мая Кисьова, Фонтанът на желанията

бр. 12/2016: Мария Калинова, Между заявяването и концептуализирането (Разговор с Калин Михайлов за новата антология на българска християнска лирика)

бр. 10/2016: Иван Теофилов, Връщане към Албион...

бр. 8/2016: Дария Карапеткова, От височината на небето;  Стефано Бартедзаги, Еко и неговите лекции по семиотика, в които се интерпретираше всичко. Включително и смъртта

бр. 6/2016: Антония Господинова, Ако светът не беше лудница…; Юлия Ал-Хаким, Дневник на смъртта по Христо Карастоянов

бр. 4/2016: Бисера Дакова, Маските на Яворов – сенки и озарения

бр. 2/2016: Марин Георгиев, Догонване на недогонимото

 

 

 

 

 

 

 

Рубриката се поддържа с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“

бр. 17/2015: Богдана Паскалева, Една неслучайна история

бр. 15/2015: Юлиян Табаков: Много ме вълнува старосттаФарук Шехич: Ако питаха мен, щях да забраня мъдрите мисли

бр. 13/2015: Амелия Личева, Реабилитация на критиката; Яница Радева, Разомагьосване на света според Валери Валериев

бр. 11/2015: Антония Велкова-Гайдаржиева, Сезоните на Петър Алипиев

бр. 9/2015: Божидар Кунчев, Болката на хуманиста
бр. 7/2015: Красимир Христакиев, Американският сериал, тълкуван като масово изкуство:
случаят Boardwalk Еmpire
бр. 3/2015: Антоанета Попова: Mного повече от христоматия

бр. 1/2015: Иван Теофилов, Балканският човек

бр. 40/2014: За миналото трябва да се говори без страх и клишета, с респект към истината (Разговор с писателката Весела Ляхова)

бр. 32/2014: Мариана Тодорова, Изговаряне на автентичността 

бр. 30/2014: Бойка Илиева, Мост, врата, кръстопът и ъгъл: Балканите като участ

бр. 29/2014: Галя Кларикова, Индийски полъх на българска почва

бр. 25/2014: Елка Димитрова, Около поетиката на несъмненото (по „Северна тетрадка“ на Марин Бодаков)

бр. 24/2014: Митко Новков, Пред „При входа на морето“ с цитати, опорни точки  и въпроси • Калин Янакиев, Думи на за романа „При входа на морето”

бр. 10/2014: Ивайло Иванов, Няколко поколения дъхКирил Попов, Достоверен, точен, безкомпромисенАнжела Димчева, Късият разказ – кадър между илюзия и действителност

бр. 9/2014: Митко Новков, Сбогом, ХХ век • Венцеслав Шолце, Индивид, игра, интертекст

бр. 7/2014: Надежда Стоянова, „Сърцето“ на БагрянаАмелия Личева, Ясмина Реза в схватка с романовия жанр

бр. 3/2014: Едвин Сугарев, Екстремните метафори на плътта (Яна Пункина, „Частите на тялото“)

бр. 1/2014: Кристиян Енчев, Стриктура и илюстриктура (Едно възможно отклонение от „Отклонения. Опити върху Жак Дерида“)

бр. 42/2013:  Миряна Янакиева, Лунното преображение на Беняминовия разказвач (За книгата на Георги Господинов „И всичко стана луна”)

бр. 40/2013: Миряна Янакиева, Как действа литературата?

бр. 38/2013:  Владимир Игнатов, Застрашеност в лагера на демокрацията

бр. 36/2013: – Пламен Шуликов, За море, любов и още нещо,или за плажната кардиология на Йордан Ефтимов

бр. 34/2013Никола Маринов, Алтернатива, която пленява и окото, и ума

бр. 32/2013Румен Шивачев, Нещо става с модернизма

бр. 29/2013Ирина Канушева, „Да живее кралицата“ от Борис Роканов; Яница Радева, Погледът и неговата митология – за новата книга на Иван Теофилов

бр. 26/2013Весела Генова, Българското образование като машина за бръснене?

бр. 24/2013Лиляна Табакова, Льоса- един непопулист

бр. 22/2013Митко Новков,  (Чавдар) Ценов, пет индиго

бр. 20/2013Антоанета Алипиева, Женското в лириката ни от ХХI век. Абсорбираните гласове на традицията

бр. 18/2013 Магдалена Костова-Панайотова, Quo vadis, модерни консуматоре?; Чавдар Парушев,
В маргиналията на Бекет

бр. 16/2013Кирил Попов, Единство на противоположни семи в поетичния жанр на Малина Томова

бр. 14/2013Пламен Антов [Емил Димитров. „Памет, юбилей, канон. Увод в социологията на българската литература”.  Изток-Запад, 2013]

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s